اگر لازم باشد دما به بیش از 100 درجه سانتیگراد (نقطه جوش آب) یا زیر 0 درجه سانتیگراد (نقطه انجماد آب) برسد ، مایعات و مواد دیگری نیز قابل استفاده هستند مانند روغن ، شن ، سیلیکون ، و بیشتر. این مواد گرمایشی و خنک کننده نیاز به استفاده از حمام های سرد و گرم دارند. حمام های گردش یخچال و گرم ، دامنه دمایی وسیع تری را فراهم می کنند و از عناصر مختلفی برای گرم و خنک کردن استفاده می کنند. به همین ترتیب ، آنها می توانند یک محیط گرمایش و سرمایش ثابت و یکنواخت را برای دمای 40- تا 200 درجه سانتیگراد فراهم کنند.

بسته به نوع کاربرد ، انواع مختلفی از آب و حمام در گردش وجود دارد. حمام های در گردش که بعضاً می توان آنها را همزن نامید ، در مواقعی که دمای قابل اطمینان ثابت لازم باشد ، مفید هستند. حمام های تکان دهنده با ایجاد گزینه خاموش کردن ویژگی لرزش ، مایعات را به اطراف منتقل می کنند و درجه حرارت ثابت را فراهم می کنند. به عنوان مثال ، در تحقیقات میکروبیولوژیکی ، تکان دادن مداوم باعث می شود که سلول های سلولی رشد یافته در مایع با هوا مخلوط شوند. توجه: حمامهای بدون گردش به جای گردش عنصری مانند آب ، از همرفت استفاده می کنند و به همین ترتیب ، حمام ها برای دمای ثابت از اطمینان کمتری برخوردار هستند. در این نوع حمام ها اغلب لوازم جانبی مانند همزن وجود دارد تا توزیع دمایی یکنواخت تری ایجاد کند.

در وین طب ، گزینه های آب و حمام در گردش شامل حمام های آب برای اهداف عمومی ، قیمت بن ماری ها در یخچال و گردش آب و گرم است. در اینجا اطلاعات کمی در مورد هر نوع وجود دارد.